keskiviikko 26. helmikuuta 2014

Onnistunut sika säkissä

Kerroin joskus ammoin, että olen toisinaan tilannut nettikaupoista tarvikkeita sika säkissä-metodilla, joskus on ollut enemmmän onnea kuin ymmärrystä. Joskus olen katsonut tuotetta ihmeissäni ennen kuin olen tajunnut, että olen tilannut jonkun lisäosan massiiviseen laitteistoon, osan jolla ei yksinään tee yhtään mitään. Joskus myös päätin, ettei ostaisi uusia keittiövälineitä, mutta lievensin päätöstä melko pian niin, etten osta sellaisia tarvikkeita, joita minulla jo on. 

Joitakin aikoja sitten muistin taas tarvitsevani tortillaprässin, jonka sitten tilasinkin. Sen kanssa samaan pakettiin valitsin minimaalisen pienen myyntikuvan perusteella tuikitarpeellisen keittiömuuntimen. Kuvittelin ostavani pienen muovisen pyörylän, jossa on eri kehillä muutamia keittiössä käytettäviä mittoja tai lämpötiloja. Yllätyin iloisesti, kun muunnin olikin noin LP-levyn kokoinen lasinen kiekko, jonka pohjassa on liukuestenystyrät, sitä voi käyttää niin leikkuulautana, tarjoilualustana kuin pannunalusenakin. Ja tietysti siitä voi nopeasti tarkistaa paljonko ouncet ovat grammoina ja fahrenheitit celsiuksina. Kaasu-uunin asetuksia en tällä erää tarvitse, mutta ehkäpä joskus niitäkin.



On lähes mahdotonta kuvitella, miten olen voinut tulla toimeen ilman tätä välinettä! Aivan niukin naukin. Se prässikin siis saapui, se ei ole aivan niin hieno kuin Grillataan ja chillataan-blogissa lahjaksi saatu. Kun perheen aliupseerioppilas saapuu seuraavalle lomalle, meillä syödään tortilloja! Teen tortillat tuolla prässillä tai itken ja teen. Nyt on tulematta tällä erää enää yksi paketti, sillä pastakausi lähestyy toukokuisen Giro d'Italian muodossa! Silloin meillä väkerretään pastaa tai itketään ja väkerretään. Siihen on enää 72 päivää.



On muuten ollut ensimmäinen selvästi keväiseltä tuntuva päivä ainakin täällä Keski-Suomessa, onko teilläkin päin ollut?

18 kommenttia:

  1. Hieno muuntolätty. Mulla on vain eri tilavuusmittoja kertova kannu.
    Juuri tuossa lounaalle pyöräillessä mietin, että joko meriharakka pian saapuu Tourujoelle. Siitä kevät alkaa (ja tietenkin mukulakiviklassikoista, hmmmm... kuka voittaa?... Fäbu? Tomppa?...)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi että, tulee ihan kylmät väreet, kun kirjoitit Fäbu ja Tomppa :D :D

      Poista
    2. Kohta, kohta...

      Poista
  2. Mä taas odotan nokikanan bongausta Tuomiojärvellä. Hollannin harjoituskeikalla tuli opittua sekä meriharakka että nokikana; hauskoja lintuja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minun lempparini on puukiipijä, jota en ole nähnyt koko talvena ja keväänmerkkini on mustarastas:)

      Poista
  3. Jos keväänmerkki on msutarastas, niin täällä on ollut kevät koko vuoden, kun mustarastasta on kuullut koko ajan :)

    Voi minet hieno muunnin! Ja hieno on prässikin. Minun prässistä löytyy kuva tuolta eli aika samanlaisia ovat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä ei tänä talvena näkynyt, nyt kun oli niin vähän pakkasiakin. Olikos se toissatalvi, kun ruokimme koko talven yhtä mustista:)

      Poista
  4. Kätevä muunnin ja hieno tortillaprässi! Ihan on vappukeli täällä Oulussa tänään ollut, voisi kohta melkein piknikille lähteä. ;)

    VastaaPoista
  5. Mutta täällä Espoossa oli eilen maa jäässä ja aamulla piti raapia kuuraa pois auton ikkunoista! Mutta tämä ihana kevään valo meillä täällä etelässäkin on :) Hieno tuo muuntokaruselli!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä myös tuosta lisääntyneestä valosta virkistyn!

      Poista
  6. NO onneksi prässi saapui perille:) Just tuollainen mulla oli aikoinaan,sain sen joskus paljon matkustaneelta veljeltäni,mutta jossain muutossa se sitten nyyh hävisi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kestihän se paketin tulo, mutta viimein saapui perille :)

      Poista
  7. Hieno prässi! Tuollaista tarvittaisiin meilläkin. Luntakin tarvittaisiin, sillä hiihtoloma on ensi viikolla ja ruoho iloisesti viheriöi. Ehkäpä sitten suksien sijaan otammekin varastosta tandemin ja polkaisemme sillä liikkeelle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä en toivoisi lunta tälle talvelle, kun maaliskuu on jo ovella, saisi mennä nyt näillä tämä talvi! Hei onko teillä tandemi? Nyt olen kade! En ole tosin koskaan sellaisella ajanut :D

      Poista
    2. Juu, on meillä ja kiva peli onkin. Minä ohjaan ja Armastus polkee :) Ei kun poljen minäkin :D

      Poista
  8. Älä sitte paina liian lujaa, ettei jää kahva käteen!
    Hyviä tortilloja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos muistutuksesta, olin tämän kuullut jo, mutta luultavasti rikon sen kumminkin :D

      Poista