torstai 19. marraskuuta 2015

Marraskuun kivoin torstai


Tänään, marraskuun kolmantena torstaina on taas Beaujolais Nouveau-päivä. Minulla on työvuoro, joten nuuhkaisua enempää en saa tänään, mutta Kammenpyörittäjä aukaissee ainakin toisen pulloista. Tänä vuonna olen lukenut useampia kriittisiä kirjoituksia uudensadon viinistä kuin pitkään aikaan. Minulle se on ja saa ollakin vain hauska juttu, ei mitään tajuntaa räjäyttävää, tai mieleenjäävää. Kevyttä ja iloista. Kun pääsen yöllä töistä ja olen kotona kello 00.56 saan maistaa lasillisen, jos Kammenpyörittäjä on vielä hereillä silloin. Muutoin odotan huomiseen iltaan.

Kankaan tehtaan seinällä

5 kommenttia:

  1. Kuuntelin puheelta eilen tai toissapäivänä jotain näistä viineistä. Mulle tuli sellanen fiilis, että tavan ja snobbailun vuoksi pitää olla tykkäämättä. Saattaisin tykätä mehumaisesta viinistä. Suurin osa viineistä on jotenkin liikaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin se varmaan on, että kunnon viiniharrasta ei saa noista marja-banaanimehuviineistä tykätä. Hassuja juomia ne ovat marraskuun harmauden keskelle! Pitänee käydä marketissa matkalla iltaulkoilulle.

      Poista
    2. Juu, ei pidä ottaa liian vakavasti tätä :D Tulin juuri kotiin töistä ja pienen lasillisen tässä maistan ennen kuin pistän pään tyynyyn, melkein kerkisin marraskuun kolmannen torstain puolella maistaa.

      Poista
    3. Ehkäpä suoritan viisivuosittaisen visiitin alkoon, jos viitsin minimanille kävellä. Tämä voisi olla just mulle passeli. Mä erotan 8-15 euron viinit toisistaan kriteerillä kykeneekö. Kalliimmat on kaikki samaa huttua. Toiset pahoja, toiset ihan OK.

      Poista
    4. Tämän vuotiset Alkon maahantuomat ovat kyllä kumpikin oikein kivoja viinejä, niitä voi minun mielestäni ihan hyvin sanoa jo viineiksi. Eilen luimupupulassa hyvän ruoan ja välijuuston kanssa viini oli jopa hyvää! :D

      Poista